Helyi adó: érkeznek az egyenlegértesítők

Debrecen polgármesteri hivatalának adóügyi osztálya megkezdte az egyenlegértesítők postázását, melyek a 2025 második félévi helyi adófizetési kötelezettségek teljesítéséhez nyújtanak segítséget.
Postai úton azok a magánszemélyek kapnak értesítőt, akik az egyenlegértesítő keltének napjáig nem választották az elektronikus kapcsolattartást.
Az elektronikus kapcsolattartásra regisztrált magánszemélyeknek, valamint az egyéni vállalkozóknak az Ügyfélkapura, a cégeknek a cégkapura érkezik a levél.
A második félévi fizetési kötelezettségeket 2025. szeptember 15-ig lehet késedelmipótlék-mentesen teljesíteni.
A kötelezettség teljesítéséhez csekket csak a postai úton kézbesített értesítőkhöz mellékel az adóügyi osztály. Felhívják a figyelmet, hogy mindenkinek lehetősége van arra, hogy az adókötelezettséget bankkártyás vásárlásnak minősülő tranzakcióval egyenlítse ki az E-Önkormányzat Portálon, az EFER-rendszer segítségével. A rendszer használatáról részletes leírás ITT olvasható.
A fentieken túl az adóügyi osztály arra kéri az adózókat, hogy amennyiben átutalással kívánják teljesíteni befizetési kötelezettségüket, akkor ellenőrizzék a korábban rögzített számlaszámot/számlaszámokat, s egyeztessék az értesítőben szereplő számlaszámokkal, mert azok 2025. április 1-jei hatállyal megváltoztak!
Szükség esetén az adóügyi osztály ügyintézőinek telefonos elérhetősége megtalálható ezen az internetes címen.


















