Húsz év után „kisimul” a Gohér utca

Ha minden tervszerűen megy, legkésőbb október végére megépülhet az aszfaltos út a Gohér utca utolsó 151 méteres szakaszán (a Délibáb és Halastó utcák között). Első, de még második hallásra sem tűnik eget rengető hírnek, mégis: a városközponthoz viszonylag közeli Hatvan utcai kerti lakók 2004 óta várnak erre… s ezt tudatták is Barcsa Lajos alpolgármesterrel, aki augusztus 16-án tartott sajtótájékoztatót a helyszínen.
– Városszerte zajlanak nagyfelületű aszfaltozások és végre olyan utcákat is elérünk önerős útépítésekkel, ahol hosszú ideje a beruházásra. Idén azért tudjuk ezt megtenni, mert kezdenek beérni a gazdaságfejlesztési eredmények – utalt Barcsa Lajos a combosodó iparűzésiadó-bevételre. Jelenleg ugyan Széles Diána a Gohér utca önkormányzati képviselője, de mivel az egyéni körzetek határait még a júniusi helyhatósági választások előtt módosították, a Gohér utca októbertől Barcsa Lajoshoz fog tartozni (a választáshoz képest pár hónapos eltolódással áll fel az új közgyűlés).
– A Gohér utcán, amennyire a pénz engedte, eddig is haladtunk az útépítéssel, hiszen 2018-ban és 2020 is lezajlott egy-egy ütem. Ebben az utolsó felvonásban hamarosan kezdődik a munka, 3,5 méter szélességben épül az út előreláthatóan 79 millió forint költséggel. Még a választások előtt víziközműberuházás zajlott, akkor mintegy 70 millió forint értékben az elöregedett ivóvíz-gerincvezetéket és a bekötő ágakat cserélték. Ez azért fontos, hogy egy-egy meghibásodás esetén nem kelljen megbontani az aszfaltot – mondta. Hozzátette: nemrég a közeli Bezerédi utcán ugyanilyen beruházást végeztek.

Kérdésünkre, hogy a Gohér utcán mi tartott ilyen sokáig, úgy válaszolt, az önkormányzat sokáig nem rendelkezett a szükséges tulajdoni jogokkal. – Ahol nincs a birtokunkban az útépítéshez szükséges terület, ott az engedélyes terveket sem tudjuk elkészíteni. Tulajdonjog, engedélyek és terv hiányában pedig pénzt sem adható kivitelezésre. Ezzel a problémával küzdöttünk a Gohér utcán is. A lakosok gyakran szeretnének ugyan aszfaltos utat, de csak 2,5 méter szélességben, hogy nem kelljen hozzányúlni a kerítésekhez, a telekhatárokhoz. Azonban a közműveket szerencsés nem az út alatt, hanem mellette vezetni, hogy meghibásodás esetén ne verjük szét az utat – magyarázta.
A Hatvan utcai kertben akadnak még foghíjak az aszfaltos utak tekintetében. Főleg a Bartók Béla út végén, ahol új lakóterület alakult ki sorházakkal az elmúlt években.
Ratalics László








































