Debrecenből közvetlenül is elérhető lesz Ferihegy

A kormány elfogadta a gyorsvasút megteremtésének koncepcióját: 1 milliárd eurós beruházással 27 kilométernyi vasút épülhet meg Kőbányától Monorig, lényegében bekötve az országos gerinchálózatba a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőteret - mondta a nemzetgazdasági miniszter hétfőn Budapesten a repülőtéren sajtótájékoztatón, amelyet Lázár János építési és közlekedési miniszterrel közösen tartott.
Nagy Márton hozzátette: ezáltal akár Debrecenből, akár Győrből elérhető lesz közvetlenül a repülőtér.
A nemzetgazdasági miniszter szerint a gyorsvasút esetében a Nyugati pályaudvarról indulva 20 perces menetidőre lehet majd számítani, a jegyár pedig 3000-4000 forint körül alakulhat, ami a taxival összehasonlítva igencsak versenyképes.
A beruházás koncesszió keretében valósulhat meg, ehhez nemzetközi tendert fognak kiírni - tájékoztatott Nagy Márton.
A miniszter úgy fogalmazott: a repülőtér stratégiai eszköz, olyan vagyon, amire "büszkék vagyunk".
Elmondta, hogy az állami vagyon az elmúlt 10 évben megkétszereződött. Ennek részeként 20 év után visszaszerezték a repülőteret, és úgy látják, hogy akár 15 éven belül is meg fog térülni ez a befektetés, hiszen az üzleti terveket körülbelül 10 százalékkal haladja meg a repülőtér teljesítménye. Ez nemcsak a magyar állam szerepvállalásának köszönhető, hanem a stratégiai partnerüknek a VINCI-nek is - emelte ki, hozzátéve: ez jó példa arra, amikor az állam és a magánszektor jól működik együtt, és jól gazdálkodik.
A nemzetgazdasági miniszter ismertetése szerint a turizmus és a gazdaság fejlesztésének a színtere a repülőtér, ahol tavaly 17,6 millió ember fordult meg, az idén ez a szám megközelíti a 20 milliót. A cargo, az áruszállítás az idén 50 százalékos növekedést könyvelhet el, megelőzve Bécs után Münchent is a cargo tekintetében.
Jelezte, hogy itt nem állnak meg az infrastrukturális fejlesztésekkel, ehhez kapcsolódóan három lépést is említett, közülük az egyik a repülőtér 3-as terminálja, amelynek 2026 márciusában fogják az alapkövét lerakni. Ez a beruházás 1 milliárd euróba kerülhet, és több ütemben valósulna meg 2035-re. A fejlesztéssel a repülőtér kapacitása akár 40 millió utasra emelkedhet.
Beszámolt egy új holding megalapításáról is, amely magában foglalja a HungaroControlt, a BUD-ot, valamint Debrecent és Sármelléket is. A miniszter elmondása szerint a polgári légi közlekedésben a HungaroControl és a BUD által képviselt "know-how-t" ezeken a repülőtereken is alkalmazni fogják.
















































































