Negyvenéves a debreceni trolibusz-közlekedés

Negyvenéves a debreceni trolibusz-közlekedés. A trolibuszvonalak kiépítésének gondolata már 1978-ban megfogalmazódott. Az új trolijárat a megszűnt 6-os villamost pótolta volna, összekötve a belvárost a köztemetővel. A megvalósítás azonban váratott magára - olvasható a DKV Zrt. közleményében.
Hét évvel később, 1985. július 2-án, avatták fel Debrecen első trolibuszvonalát, a 2-est. A járművek a Segner tér és az MGM (ma Kassai úti forduló) között szállították az utasokat. A DKV 20 darab szovjet gyártmányú ZiU-9-es szóló trolibusszal és 6 darab Ikarus 260-as autóbusszal indította be a forgalmat. A nagy népszerűségnek örvendő, sűrűn közlekedő és gyors járműveket hamar a szívükbe zárták az utasok. A vonalat 1986. szeptember 1-én meghosszabbították a köztemető főkapuig. Ezzel párhuzamosan pedig további két ZiU trolibusz is érkezett a városba.
1988. október 3-án újabb trolibuszvonalat avattak a cívisvárosban 3-as jelzéssel. Az új vonal végállomása megegyezett a 2-essel, de a 3-as járat a belvároson át haladt.
1991-ben a járműflotta Ikarus 280T csuklós trolibuszokkal bővült. Ezeket a járműveket csúcsidőben közlekedtette a társaság.
1994 és 1998 között tesztjárműként közlekedett egy szóló Ikarus 415T trolibusz a városban, mely formabontó volt a társaság járművei között, lila-sárga színű trolibusz volt.
1995. június 30-án adták át a 4/A jelzésű vonalat, mely a Segner teret kötötte össze a Dobozi lakóteleppel. A tervek szerint a vonalat meghosszabbították volna a Tócóskert irányába, ami végül nem valósult meg.
2000-ben a trolibusz-közlekedést népszerűsítő céllal felújította a társaság a 9-328-as pályaszámú járművét, mely ekkor zöld színt és a többi szovjet járműtől eltérő üléseket kapott. A közlekedésbarátok erre a járműre a „Sport szelet” becenevet aggatták.
Járműflottacsere
2002 és 2004 között számos tesztjármű rótta a város utcáit, elsőként egy Skoda 21Tr, majd egy Ikarus 412T, egy Ganz-Solaris Trollino 12 szóló és egy Rómának szánt Ganz-Solaris Trollino 18-as csuklós trolibusz.
2005-ben végül a Ganz nyerte el a 21 járműből álló tendert. Első körben 5 normál és 5 önjáró trolibusz érkezett Debrecenbe. Még ebben az évben elindult a Campusokat összekötő egyetemi trolibusz 3E jelzéssel. Az idén 20 évesek ezek az első körben érkezett típusok.
2007-ben érkezett meg a további 11 darab Solaris és velük együtt 1 darab MAZ 103T típusú trolibusz is.
A DKV azóta Ikarus 280T és a MAZ 103T nosztalgia trolibuszok közlekedtetésével kedvez a közlekedésbarátoknak.


















