Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Lépéskényszerben a debreceni repülőtér

| 2024. 11. 03. | 19:17:15
Ha a kormány nem biztosítja a beígért fejlesztéseket, Nagyvárad válhat a térség legerősebb szereplőjévé a légiközlekedésben.
Lépéskényszerben a debreceni repülőtér
Nem lehet már sokáig halogatni egy korszerű navigációs és pályafényrendszer beszerzését, sem a futópályaépítést (Fotó: Debrecen Airport)
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Szeptemberben újabb vezetőváltás történt a légikikötőt üzemeltető Debrecen International Airport Kft. élén; október végétől a Wizz Air nem használja bázisreptérként Debrecent; november közepétől a menetrend szerinti járatok Londonra és Münchenre redukálódnak. Mi zajlik a háttérben? Mekkora mozgástere van kisebbségi tulajdonosként Debrecen városának? Milyen folyamatok alakítják a reptér jövőjét? A Cívishír ezekre a kérdésekre igyekezett választ kapni háttérbeszélgetéseken. 

Megtudtuk: a jövőben 3-4 légitársaság feltűnése sem lenne meglepő, miközben kulcsfontosságú fejlesztésekért kell lobbizni annak érdekében, hogy Nagyvárad ne kerüljön Debrecen elé. Ha ugyanis belátható időn belül nem kezdődik el az új futópálya és a gurulóutak építése, valamint a korszerű navigációs és pályafényrendszer beszerzése, félő, hogy eltékozoljuk a sok-sok erőforrás árán megszerzett előnyt.

Bőség után a feketeleves

A hét éven át folyamatosan felfutó utasforgalom 2019-ben 601 ezer fővel tetőzött, s amíg a nagyközönség azt észlelte, hogy Párizstól Moszkváig, Mallorcától Malmőig, Tel-Avivig, a kontinens összes égtája felé jegyet válthat, a repülőtér stratégiai fontosságáról senkit sem kellett győzködni. Ebben az időszakban a debreceni önkormányzat megbízásából – még Palkovics László minisztersége idején, a komolyabb állami beruházásokban előkészítőként feltűnő TRENECON és a Deloitte bevonásával – lényegében megszülettek azok az elképzelések, amelyek a 2020-as évek második felére – európai mércével is számottevő járműipari központtá váló – Debrecent a légikötők ligájában is magasabb szinte emelték volna. 

Ezt a víziót találta telibe a koronavírus-járvány, amellyel az utasforgalom régen látott mélységbe zuhant (2020: 122 ezer, 2021: 75 ezer), az üzemeltetés drámaian veszteségessé vált. Az évi szinten 1,5-2 milliárd forintos hiányt az ennél is nagyobb összegeket felemésztő DKV-val egyszerre nem cipelhette az önkormányzat.  A fejlesztések állami támogatása és az üzemeltetési terhek csökkentése érdekében a Magyar Állam többségi tulajdont szerzett a repteret működtető gazdasági társaságban. Ily módon a veszteségfinanszírozás jelentős részétől Debrecen megszabadult, miközben a repülőtér 254 hektáros területét az adásvétel nem érintette, az az önkormányzatnál maradt.

2023-ban az utasforgalom újra meghaladta a 300 ezer főt, de ezzel még mindig nem értük utol a 2017-2019-es időszakot (318, 381, majd 601 ezer fő) (Fotó: Debrecen Airport)

Az állami tulajdon joggyakorlójaként – 2022 elejétől – a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) célja elsősorban a stabil működtetés biztosítása volt; a korábban hangoztatott nagyberuházások – új futópálya és gurulóutak, korszerű navigációs rendszer és fénytechnika, nagyobb utasterminál stb. – a pandémia, az energiaár-válság és az infláció következtében nem kerültek napirendre. – A Szijjártó-féle tárca legalább fegyelmezetten, idejében elküldte az újabb és újabb állami támogatásokat , ami nem feltétlen magától értetődő. A Debrecen International Airport Kft-nél próbáltak faragni a mínuszokon, közben igyekeztek megfelelni az utazóközönség és a légitársaságok elvárásainak – hangzik a 2024 nyaráig tartó időszak summázata. A 2023 elején kinevezett Király Tamással a KKM helyben kívánt olyan ügyvezetőt találni, aki elboldogul az üzemeltetéssel.

A Modern Városok Program és az önkormányzat saját forrásaiból kisebb fejlesztések azért így is történtek, mint például annak a tűzoltóautónak a lecserelése, amelyet még Kádár János adott át a ferihegyi reptér számára 1984-ben vagy a legmagasabb fokozatú biztonsági kerítés megépítése a létesítmény körül. Elkészültek továbbá az új tűzoltó laktanya, valamint az új futópálya és gurulóutak tervei, valamint megvalósult egy utasterminál-bővítés is. Ez utóbbi mindegy ötven százalékkal növelte az utasellenőrző pontok áteresztőképességét.

A kiadáscsökkentést nehezíti, hogy egy nemzetközi repülőtér esetében nagyon magasak a fix költségek. Például a repülésbiztonság terén Debrecennek ugyanazokat a paramétereket kell tudnia teljesíteni, mint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek; a földi kiszolgálásban használatos eszközök rendkívül drágák, a szakemberek igen kelendőek, tehát jól meg kell őket fizetni. Egy repülőtér – a szakirodalom szerint – hozzávetőleg évi egymilliós utasforgalomnál képes eltartani önmagát. Ezekből az következik, hogy a magas üzemeltetési költségek „kinövése” sok-sok időbe és befektetett pénzbe kerül. Az odáig tartó veszteségességet a növekvő turizmus és a település tőkevonzó képességének erősödése ellensúlyozza.

A miniszterelnök döntése nyomán – 2024 júliusában – a Nagy Márton által vezetett Nemzetgazdasági Minisztériumhoz (NGM) került a többségi állami tulajdonnal járó joggyakorlás. Informátoraink ezt logikus változtatásnak nevezték, mondván, a tárcánál van a fővárosi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt., a légiforgalmi szolgáltatásokat nyújtó HungaroControl és a Magyar Turisztikai Ügynökség is. A Debrecen International Airport Kft. élére szeptemberben – már az NGM kezdeményezésére – kinevezett Györke Ernővel szembeni elvárások sokkal komolyabbak, az ügyvezetőnek olyan fejlesztési koncepciót kell az asztalra tenni, amely révén a „térség meghatározó repülőtere és logisztikai csomópontja” lesz a debreceni.

A németek is noszogatják a kormányt

A cégvezetésben, aviatikában (repüléstanban) jártas, tapasztalt szakembernek számító Györke Ernőnek e tervezés során – hallottuk – nem az infrastrukturális beruházásokra kell koncentrálnia, hanem az üzemeltetésre, vagyis sok egyéb mellett arra, hogy új légitársaságokat nyerjen meg, erősítse a teherszállítást, a kisgépes forgalmat. – Debrecennek forgalom kell, hiszen akkor van bevétel, így a veszteségfinanszírozás az állam és az önkormányzat számára nem annyira megterhelő. A Wizz Air gépeinek jelentős része a kényszerű hajtómű-felülvizsgálatok következtében a földön áll, emiatt a vállalat a megmaradt repülőit olyan úti célokra állítja át, amelyekkel a legtöbb pénzt keresheti. Ez is közrejátszik a debreceni járatszám-csökkentésben – mondták.

Huszonnégy óra leforgása alatt 15 gépet fogadott a repülőtér 2023 áprilisában, a létesítmény folyamatosan csúcsra járt; a járatok jelentős része Tel-Avivból érkezett egy Bodrogkeresztúron zajlott zsidó vallási ünnep alkalmából. (Fotó: Csobán Sándor)

Az NGM egyelőre nem tette lehetővé, hogy a Cívishír megszólaltassa az új ügyvezetőt, akitől nemcsak forgalomnövelést, hanem költségcsökkentés is várnak. A minisztérium által megkívánt rövid-, közép- és hosszútávú koncepció elkészítését – hiszen már 2024 vége felé járunk – feltehetően megelőzi a Debrecen International Airport Kft. 2025-ös költségvetésének kidolgozása. Forrásaink szerint Györkétől „ez rengeteg energiát fog elvinni, de legalább képbe kerül a dolgokkal”. A költségek visszafogásában jelentős tétel lehetne, ha az üzemeltető képes lenne megvásárolni néhány, a földi kiszolgáláshoz nélkülözhetetlen, de csak borsos áron bérelhető eszközt – például tankerautót. Ez a vétel – számolgatott egyik beszélgetőpartnerünk – 4-5 év alatt megtérülne. A pénzügyi szakértők hosszabb ideje mondogatják már, hogy tőkeemeléssel vagy hitelfelvétellel, de a kft. számára érdemesebb volna venni, mint bérelni.

A reptérüzemeltetés egyik legköltségesebb eleme éppen a földi kiszolgálás, hiszen mindenből legalább kettőnek, de inkább háromnak kell rendelkezésre állnia. Alapesetben nem történhet meg az, hogy egy drága repülőgép ne szálljon fel idejében; a szigorúan vett menetrendektől való eltérés, a késedelem pénzkiesést jelent, amit a befektetők nem szeretnek… Ezért kulcsfontosságú, hogy az egyébként szépen fizető légitársaságokat minél professzionálisabb módon szolgálja ki a földi személyzet. Ebben például a Wizz Air debreceni bázisa kiválónak bizonyult, fél óra sem kellett egy-egy gép megfordításához. A következő időszak egyik nagy kérdése, hogy vetélkedés helyett sikerül-e kihasználni a budapesti és a debreceni légikikötők közötti együttműködési lehetőségeket, hiszen immár mindkettőben a Magyar Állam a többségi tulajdonos. 

Mindezek tudatában az ügyvezetőtől kész koncepcióra a 2025-ös költségvetés és üzleti terv elfogadását követően lehet számítani – valamikor jövő tavasszal. A jelentős infrastrukturális beruházások tekintetében a labda nem Györke Ernőnél pattog majd, hanem az államnál; a megvalósítás alapvetően a kormány anyagi mozgásterén fog múlni. A politikai akarat ugyanis – állították – megvan debreceni repülőtér fejlesztéséhez, ráadásul ennek a szükségességét olyan fajsúlyos szereplők is folyamatosan artikulálják a kormány irányába, mint a Lufthansa. A légikikötőt használó német nagyvállalatoktól érkező visszajelzések egyébként a már említett utasterminál-bővítést és az utasbiztonsági ellenőrzés gyorsítását egyaránt előremozdították. Előfordult ugyanis, hogy a németek – többek közt a BMW – egyszerre több száz utassal jelentek meg a reptéren. A nagyvállalatok és beszállítóik egyébként a felfutó kisgépes repüléseket (business jetek) is dinamizálják, Debrecenben évek óta emelkedik az ilyen típusú forgalom. A cégek egy-egy fontos mérnököt, gépet, berendezést is inkább repültetnek, mert még mindig olcsóbb, mint ha leáll egy gyártósoruk.

Elemi érdek a kínálat színesítése

A járat- és útvonalritkulás következtében a közvéleményt leginkább az foglalkoztatja, hogy ki léphet a Wizz Air helyébe. E kérdésben azonban – hallottuk – muszáj türelemmel lenni, egy-egy légitársaság debreceni „letelepítése” ugyanis időigényesebb folyamat, mint a laikusok gondolják. A cégek az útvonalaikat 1-2 évre előre tervezik, az újaknál pedig bolondok lennének nem elvégeztetni az ilyenkor szokásos, a megtérülés lehetőségeit feltérképező számításokat. Miközben egyre feszítőbb a probléma, hogy a repülésre sokkal nagyobb az igény, mint amennyi géppel a légitársaságok azt képesek kiszolgálni. A harmadik országbeli légitársaságok esetében a repülési számot meghatározó államközi megállapodások szintén bonyolíthatják a helyzetet. Hiszen ha változtatni szükséges, akkor már kormányapparátusokat kell mozgásba hozni, ami önmagában sem egyszerű feladat. 

Az új társaságok „becserkészését” segíti, hogy a Wizz Air több útvonalat kiválóan bejáratott – például a folyamatosan jó töltöttségű eindhovenit –, így marketingre, népszerűsítésre kevesebbet kell költeni. Ilyen a tel-avivi is, amelynek köszönhetően Izrael meghatározó „turistaküldő” ország lett Debrecen vonatkozásában. Az onnan érkezők ugyanis az átlaghoz képest háromszor annyi időt töltenek a városban, mivel innen indulnak felkeresni a számos zsidó örökséggel bíró szatmári, zempléni térséget, és ide is térnek vissza). Emlékeztetőül: a tel-aviv-i járatot a Hamasz 2023. októberi terrortámadását követően állította le a Wizz Air, és nem indította újra.

A Lufthansa a magyar kormány felé is folyamatosan artikulálja a debreceni reptér fejlesztésének szükségességét (Fotó: Debrecen Airport)

A légitársaságokkal való tárgyalásokba a debreceni városvezetés is beszáll, ugyanakkor bevett gyakorlat, hogy a puhatolozó cégek más debreceni partnereiktől is informálódnak. Mi számít? Nagyon sok ilyen adat, trend van, a külföldi egyetemisták számától kezdve az átlagkereseten át a magyarok által kedvelt úti célokig.  

A Wizz Air 2024 tavaszán jelezte, hogy az A320neo családba tartozó repülőgépeik kényszerű hajtómű-felülvizsgálati következtében alacsonyabb járatszámmal fognak dolgozni. Ennek tudatában a Debrecen International Airport Kft. és az önkormányzat képviselői tárgyalásokba kezdtek más légitársaságokkal. Jelenleg öt-tíz közötti szereplővel (nem csak „fapadosokkal”) folynak egyeztetések, ami egyesekkel előrehaladott, másokkal kezdetleges fázisban tart. Az érdeklődőket segíti, hogy a Lufthansa majdnem tíz éve repül a cívisvárosból, és a légitársaságokat tömörítő legfontosabb szövetség, a Star Alliance tagjaként hitelesen képes informálni őket a körülményekről.

A tárgyalások sikerességére belátható időn belül választ adnak majd a tények. Most úgy néz ki, a Debrecenből repülő légitársaságok a jövőben akár színesebb képet is mutathatnak. A múltbelinél vegyesebb kínálat a városnak is érdeke, hiszen nem szabadna, hogy egy nehézségekkel küzdő társaság a járatok többségét magával rántsa.

Elengedhetetlen fejlesztések

Érintettük már, hogy a legfontosabb reptéri infrastruktúra-fejlesztés, azaz a futópálya és a gurulóutak, valamint a modern ILS rendszer megvalósítása nem az üzemeltető cégen vagy az önkormányzaton, hanem a kormányon múlik. Ez ugyanis – nem hivatalos becslések szerint – tízmilliárdos nagyságrendű beruházás. Minden ilyen esetben fogós kérdés: akkor kell-e minőségi körülményeket kialakítani, amikor már biztos igény mutatkozik iránta vagy éppen a minőségi infrastruktúra teremti magának az igényt? Debrecenben az iparterületek közművesítése nagyban hozzájárult a vállalati érdeklődés „turbózásához”, ezért ezt a receptet követnék a reptér esetében is.

A BORD Építész Stúdió elsődíjas tervpályázati műve 2021 végén; a kiírás szerint az építészeknek a kívánt új terminálra, kisgépes zónára, futópályára és gurulóutakra vonatkozó javaslataikat kellet megjeleníteni (Fotó: BORD Építész Stúdió, látványterv)

A mostani futópálya a gurulóutakkal együtt elöregedett, nem éri el a szabványos 45 méteres szélességet. Mindez egy régen korszerűtlenné vált, CAT I-es kategóriájú műszeres leszállító rendszerrel (ILS) párosul, ami azért probléma, mert rossz időjárási körülmények, a pályafények gyengébb láthatósága, rövidebb látótávolság esetén a légitársaságok gépei nem szállhatnak le Debrecenben. A pályákat tehát el kell bontani, és újat építeni, míg az ILS-t CAT II vagy III típusúra cserélni (mellesleg már a CAT I-est leszállító norvég cég már nem is létezik, ennyire elavult a technológia). A navigációs és pályafényrendszer korszerűsítése azért is elkerülhetetlen, mert a legdrágább utasszállítókra a biztosítók nem hajlandók szerződést kötni, amennyiben azok CAT I-es rendszerű reptéren szállnának le…

Bár az ILS fejlesztését már a 2015-ös Modern Városok Programban vállalta a kormány, menet közben derült ki, hogy elavult pályára értelmetlen drága rendszert telepíteni. Előbb tehát a futópályát és a gurulóutakat kellene újraépíteni. Ez a nagyobb tétel, a CAT II vagy III ehhez viszonyítottan kisebb összeget igényelne.

A beruházás azt is kiküszöbölné, hogy debreceni járatok a rossz időjárásra hivatkozva végül Budapesten landoljanak. Erre többször volt példa az elmúlt években, ugyanakkor a helyi repülőtér minden ilyen esettel veszít valamennyit a vonzásából. A technológiával az is elérhetővé válna, hogy a gépek 80-90 százaléka Szepes irányából szálljon le a sűrűn lakott területek érintése helyett. Ezzel minimalizálódna a déli városrészt érő zajhatás.

Muszáj Nagyvárad elé kerülni

Nagyon fontos: az előbb említett beruházások halogatásával arányosan nő a rizikója Nagyvárad előtérbe kerülésének. Ha nem lesz új futópályája gurulóutakkal és fejlett navigációs rendszerrel, Debrecen egy évtizeden belül elveszítheti regionális vezető szerepét a légi közlekedésben. 

A térség gazdasági súlypontja most egyértelműen itt van, ugyanakkor Románia rendkívül versenyképes a levegőben, köszönhetően annak, hogy Magyarországgal ellentétben belföldi járatokra is építhet. A nagyváradi reptér fejlettebb infrastruktúrával rendelkezik – a román nemzeti légitársaság, a TAROM mellett a lengyel LOT és a moldovai HiSky is működtet menetrend szerinti járatokat. Annak ellenére, hogy a debreceni piac erősebb és az itteni földi kiszolgálásban jobb szakemberek dolgoznak, lépéskényszerben vagyunk, az idő nem nekünk dolgozik. 

– Ha nem cselekszünk idejében, azzal lényegében feltett kézzel adjuk át a konkurenciának mindazt, amit 2012 óta befektettünk. A földi kiszolgálás, ha sok buktató árán is, megtanulható. Ezért a légitársaságok oda fognak menni, ahol jobb az infrastruktúra 

– mondta ki köntörfalazás nélkül egyik beszélgetőpartnerünk. Szerinte délibábot kerget, aki azt hiszi, hogy „ellesz” egymás mellett a debreceni és a nagyváradi repülőtér – a piac ennél könyörtelenebb.

Várakozók a nagyváradi reptér utastermináljában (Fotó: Nagyváradi Repülőtér/Aeroportul Oradea)

Az sem működhet, hogy a beígért fejlesztések teljesítésének idejére a debreceni reptér bezár, mert félő, hogy a forgalom nem tér vissza (Romániában volt példa ilyenre), a szakembereket pedig éppen Nagyvárad szívja el. Kész tervek vannak arra, hogy hogyan lehet kiépíteni a fejlődés érdekében elengedhetetlen infrastruktúrát a forgalom megtartása mellett. 

Most Nagy Mártonékon és a kormányon múlik, hogy Debrecen ki tudja-e használni a 2010-es években kiharcolt lehetőséget vagy újra kell kezdeni az egészet a bizonytalan jövőben.

Ratalics László

Debreceni repülőtér, mi történik veled?
Egyes beruházások nem valósultak meg, azonban az ideérkezett tőke súlya kötelez.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Nosztalgiajáratok, játék, élmény és közlekedés
Nosztalgiajáratok, játék, élmény és közlekedés
A közlekedési kultúra napján, május 11-én, vasárnap újra felnyílnak a sorompók a DKV Zrt. Salétrom utcai telephelyén.
Teherautó tört-zúzott a debreceni megállóban
Teherautó tört-zúzott a debreceni megállóban
Nem sikerült a tolatási manőver.
Kiskorútól csalt ki pornográf felvételt egy debreceni
Kiskorútól csalt ki pornográf felvételt egy debreceni
Az ügy a törvényszéken folytatódik.
Napokon belül kinyithat az Apolló mozi
Napokon belül kinyithat az Apolló mozi
Beázás miatt tart zárva a filmszínház.
Feminárium: fókuszban a debreceni nők
Feminárium: fókuszban a debreceni nők
Ingyenes rendezvénysorozatot indít a Civil Fórum.
Két napig mozognak megállás nélkül Debrecenben
Két napig mozognak megállás nélkül Debrecenben
Megmozgatják az egyetemi kollektívát.
Fogva tartotta Debrecenben élettársát
Fogva tartotta Debrecenben élettársát
A fiatal nő életveszélyes sérüléseket szenvedett.
Két debrecenit is díjaztak a sajtófotó-pályázaton
Két debrecenit is díjaztak a sajtófotó-pályázaton
Derencsényi István és Czeglédi Zsolt fotóit 7438 kép közül választották ki.
Elkezdődött a 100 éves debreceni társasház felújítása
Elkezdődött a 100 éves debreceni társasház felújítása
A lakóközösség elsőként nyert az önkormányzat által indított programban.
Árréskorlátozás: a drogérialáncok következnek
Árréskorlátozás: a drogérialáncok következnek
Nagy Márton szerint ez a lépés 30 különböző termékkategóriában több ezer terméket érintene.
Átadták a NAGÉV tűzihorganyzó üzemét Tiszacsegén
Átadták a NAGÉV tűzihorganyzó üzemét Tiszacsegén
A beruházás összértéke 7,5 milliárd forint.
A NAV figyelmeztet: már csak két hetünk maradt!
A NAV figyelmeztet: már csak két hetünk maradt!
A tervezeteket a legegyszerűbben a NAV eSZJA-felületén lehet átnézni.
Vízelvezetőt építenek Debrecen-Józsán
Vízelvezetőt építenek Debrecen-Józsán
Kiválasztották a tervezőt.
Modern Mintaüzem Program a Sensirionnál
Modern Mintaüzem Program a Sensirionnál
Közel 20 hazai kis- és középvállalkozás képviselői ismerkedhettek a program eredményeivel, egymással és a cég innovatív gyártástechnológiáival.
Adóbevallás: május 20-ig lehet módosítani
Adóbevallás: május 20-ig lehet módosítani
Automatikus részletfizetés jár 500 ezer forintig.
A tavaszi szünetben 338 ezer magyar pihent belföldön
A tavaszi szünetben 338 ezer magyar pihent belföldön
Tömegével keltek útra a gyermekes családok is.
Már 50 ezren kérték a falusi csokot
Már 50 ezren kérték a falusi csokot
2631 faluban igényelhető ingatlanvásárlásra, -bővítésre és -felújításra.
Jogszabályi hiányosságok miatt elmarad a vásár
Jogszabályi hiányosságok miatt elmarad a vásár
Hajdúböszörményben 3 ezer embert vártak – hiába.
Milliárdos üzletet kötne Debrecen az Epreskertben
Milliárdos üzletet kötne Debrecen az Epreskertben
Ingatlaneladásokról is döntött a városi közgyűlés.
Aszályvédelmi operatív törzs alakult
Aszályvédelmi operatív törzs alakult
A miniszterelnök együttműködést kért a gazdáktól.
Száj- és körömfájás: hamarosan vége a korlátozásnak
Száj- és körömfájás: hamarosan vége a korlátozásnak
Megkezdődött a kártalanítás előkészítése is.
Kórházban hagyott csecsemők: óriási a baj
Kórházban hagyott csecsemők: óriási a baj
Az SOS Gyermekfalvak Alapítvány 103 megkeresésből 5 esetben tudott babát fogadni.
Árréskorlátozás: a drogérialáncok következnek
Árréskorlátozás: a drogérialáncok következnek
Nagy Márton szerint ez a lépés 30 különböző termékkategóriában több ezer terméket érintene.
A pápaválasztáson tilos a mobilozás!
A pápaválasztáson tilos a mobilozás!
Lekapcsolják a jelet az egész Vatikánvárosban.
Debrecen, fekália, vizelet – országgyűlési hírmondó
Debrecen, fekália, vizelet – országgyűlési hírmondó
Az összes vízigénynek 15-20 százalékát fogják kitenni az akkumulátorberuházások – válaszolt az államtitkár.
Lemondott a román miniszterelnök
Lemondott a román miniszterelnök
Marcel Ciolacu bejelentette a bukaresti kormánykoalíció felbomlását is.
Oktatási Hivatal: 1530 diákot nem vettek fel sehova
Oktatási Hivatal: 1530 diákot nem vettek fel sehova
Lezárult az általános középfokú felvételi eljárás.
Orbán az újdörögdi gránátbalesetről: hangfelvétel is van
Orbán az újdörögdi gránátbalesetről: hangfelvétel is van
Az ügyben ügyészségi nyomozás is zajlik.
A magyarellenes jelölt az élen Romániában
A magyarellenes jelölt az élen Romániában
Az elnökválasztás második fordulóját május 18-án rendezik meg.
Szánalmas vergődés - így a Mi Hazánk a Momentumról
Szánalmas vergődés - így a Mi Hazánk a Momentumról
A debreceni képviselő szerint Szabó Bence inkább cselekedjen az esküjének megfelelően.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Aszályvédelmi operatív törzs alakult
Aszályvédelmi operatív törzs alakult
A miniszterelnök együttműködést kért a gazdáktól.
Hirdetés
Hirdetés
Nosztalgiajáratok, játék, élmény és közlekedés
Nosztalgiajáratok, játék, élmény és közlekedés
A közlekedési kultúra napján, május 11-én, vasárnap újra felnyílnak a sorompók a DKV Zrt. Salétrom utcai telephelyén.
Teherautó tört-zúzott a debreceni megállóban
Teherautó tört-zúzott a debreceni megállóban
Nem sikerült a tolatási manőver.
Hirdetés
Gazdaság
Árréskorlátozás: a drogérialáncok következnek
Nagy Márton szerint ez a lépés 30 különböző termékkategóriában több ezer terméket érintene.
Átadták a NAGÉV tűzihorganyzó üzemét Tiszacsegén
A beruházás összértéke 7,5 milliárd forint.
A NAV figyelmeztet: már csak két hetünk maradt!
A tervezeteket a legegyszerűbben a NAV eSZJA-felületén lehet átnézni.
Vízelvezetőt építenek Debrecen-Józsán
Kiválasztották a tervezőt.
Modern Mintaüzem Program a Sensirionnál
Közel 20 hazai kis- és középvállalkozás képviselői ismerkedhettek a program eredményeivel, egymással és a cég innovatív gyártástechnológiáival.
Adóbevallás: május 20-ig lehet módosítani
Automatikus részletfizetés jár 500 ezer forintig.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Tetőtéri ablak – megfelelő szigetelés és kényelem egyben
Tetőtéri ablak – megfelelő szigetelés és kényelem egyben
A nyílászárók szerepe az otthon hatékonyságában.
Glamora: az egyedi olasz dizájn és innováció csúcsa
Glamora: az egyedi olasz dizájn és innováció csúcsa
Páratlan tapétakínálat a Gulyás Tüzépen.
Megoldást keres arra, hogy rendezetten haladjon a felújítás?
Megoldást keres arra, hogy rendezetten haladjon a felújítás?
Válassza a konténeres sittszállítás szolgáltatást!
Pihenés és élmények Berettyóújfaluban
Pihenés és élmények Berettyóújfaluban
Miután letettük a hajszárítót a fürdőben, akkor is színes programokat kínál a város.
Hirdetés