Miskolc is küzdött a BMW-beruházásért

Április végén különféle hírek keltek szárnya egy Miskolc közelében épülő üzemről. Tóth-Szántai József polgármester akkor azt közölte, az építtető nem kért engedélyt az önkormányzattól, és azt is mondta, nem tudják, mi fog a területen épülni. A kormányhivatal ezután ellenőrzést tartott a területen, és megállapították, hogy a földmunkák jogszabálysértők, így leállították az építkezést. Május elején egy Facebook-csoportban a beruházó közölte, kamionparkolót és inert hulladékfeldolgozót épít Szirma és Martinkertváros között; a helyiek lakossági fórumot sürgettek.
Május 14-én a miskolci önkormányzat rendkívül közgyűlésen határozott a kiemelt fejlesztési területre vonatkozó változtatási tilalomról, ahol mostantól tilos bármilyen építkezésbe, átalakításba, funkcióváltásba belekezdeni. A kiemelt fejlesztési státuszt azért kérte egy évtizede Miskolc városa, hogy gyorsabban tudjon munkahelyteremtő, a város jövőjét szolgáló beruházásokat befogadni. Tóth-Szántai József nyomatékosan hangsúlyozta: megengedhetetlen, hogy olyan ipar települjön a lakóövezetek környékére, ami a lakosok egészségét vagy biztonságát bármilyen formában veszélyezteti.
A minap.hu tudósításából kiderül: Szunyogh László főépítész szerint a szálak tíz évvel ezelőttre nyúlnak vissza. 2015-ben Martintelep és Szirma között jelentős területek kaptak ugyanis külön besorolást. Az akkori városvezetés azért mozgatott meg minden követ, hogy a BMW Miskolcot válassza az új gyáregység megépítésére. Kiderült, az említett terület is azért kapta a besorolást, mert az önkormányzat – a kormány támogatásával – igyekezett előkészíteni a szükséges jogszabályi környezetet a nagyberuházó számára, ezzel is motiválva a BMW-t, hogy Miskolcot válasszák.
A BMW végül nem Miskolcot választotta, hanem Debrecent.


















