CATL: már 120 ezer modul készült Debrecenben

A CATL célja, hogy tovább erősítse piaci jelenlétét Európában olyan termékek és szolgáltatások bevezetésével, amelyek megfelelnek az európai fogyasztók igényeinek – közölték november 6-i közleményükben. A debreceni gyár kulcsszerepet játszik ebben a stratégiában. Matt Shen, a CATL németországi és magyarországi leányvállalatainak ügyvezető igazgatója a Hungarian Battery Days konferencián elmondta, a vállalat innovatív termékei, helyi gyártása és fenntartható ellátási láncai mind hozzájárulnak a CATL szerves integrációjához az európai gazdaságba, valamint támogatják az elektromos járművekre való átállást a kontinensen.
Újabb technológiai áttöréseket hozott 2025 az e-mobilitás területén
Shen Feng előadásában hangsúlyozta, hogy az intenzív termékfejlesztésnek köszönhetően az elektromos autók hatótávolsága és töltési sebessége folyamatosan javul, így ezek a járművek egyre vonzóbbá és elérhetőbbé válnak a fogyasztók szélesebb köre számára. Eközben az európai piac ismét növekedést mutat: 2025 végére várhatóan az új autóeladások 29 százalékát teszik majd ki az elektromos járművek. A világon eddig 20 millió járműbe szereltek CATL-akkumulátort, a cég globális piaci részesedése pedig elérte a 37,9 százalékot. A vállalat 2019 óta 10 milliárd dollárt fektetett kutatás-fejlesztésbe, amelynek eredményeként több mint 21 ezer kutatót foglalkoztat, és közel 50 ezer szabadalommal rendelkezik.
Az elektromos járművek iránti növekvő keresletet számos technológiai innováció hajtja. A piaci igények által vezérelt fejlesztés jó példája a CATL idén bemutatott Shenxing Pro akkumulátora, amelyet kifejezetten az európai fogyasztók igényeire szabtak, hét év kutatás-fejlesztési tevékenység eredményeként. Az egyik modell akár 758 kilométeres WLTP hatótávot és 1 millió kilométeres élettartamot kínál, miközben 200 ezer kilométer után mindössze 9 százalékos teljesítménycsökkenést mutat. A másik típus extrém gyors töltést biztosít: 500 kilométer hatótávot 20 perces töltési idővel, még hideg időjárási körülmények között is.
Debreceni beruházás: stratégiai szerep Európában
A debreceni gyára jelenleg a CATL legnagyobb termelési bázisa Kínán kívül, amely stratégiai szerepet tölt majd be a vállalat európai terjeszkedésében. A CATL Debrecen cellagyárában jelenleg a gyártósorok telepítése zajlik és hamarosan indul a próbagyártás. A debreceni üzem nem csupán termelési központként funkcionál majd, hanem az ügyféligényekhez igazított, rugalmas gyártási megoldásokat is kínálni fog.
Az akkumulátormodulok összeszerelése már 2024 augusztusában megkezdődött a hajdúsági megyeszékhelyen, azóta mintegy 120 ezer modul készült el, ami összesen 30 ezer e-autó gyártását tette lehetővé.
A debreceni gyártás kifejezetten az európai megrendelők igényeihez igazodik, szoros együttműködésben az ügyfelekkel.
























































