Indul a vonatpótlás Debrecen és Nagykereki között

Vasárnap kezdődik az átmeneti időszak, amikor Debrecen és Nagykereki között szünetel a vonatforgalom, a MÁV-csoport pótlóbuszokkal szállítja az utasokat - tájékoztatott a vállalat.
A közleményben hangsúlyozták: a 106-os vasútvonal nem szűnik meg, csak a térségben zajló munkahelyteremtő beruházásoknak jobban megfelelő új nyomvonalat kap. Így egy érintett pályaszakasz elbontását, valamint az új nyomvonal előkészítését és megépítését követően visszatér ide a vonatközlekedés.
Október 19-től Debrecen és Nagykereki között már minden vonat helyett pótlóbuszokkal biztosítják az utazást. A buszok órás ütemben közlekednek kora reggeltől késő estig, de betétjáratok és gyorsjáratok is segítik a rugalmasabb eljutást, valamint a hajnali és késő éjszakai utazási lehetőséget is fenntartják a buszokkal.
A MÁV-csoport közölte: a buszos pótlást előzetesen egyeztették a térség polgármestereivel is, akik elfogadták az ideiglenes pótlást és forgalmi rendet. Az elavult vonatoknál sokkal korszerűbb, klimatizált és a szigorúbb kibocsátási normáknak megfelelő, környezetbarát működésű Euro 6-os motorral szerelt buszokat állítanak forgalomba a pótlásra. Az átmeneti vasúti szünetelésnek az utazók számára szintén előnyös oldala, hogy több buszjárat akár fél órával is rövidebb menetidőt biztosít - tették hozzá.
A pótlóbuszok többsége csatlakozik a Tokaj és a Nyírség InterCitykhez, így biztosítják a továbbjutást a megszokott távolsági vonatokkal.
A pótlóbuszokon az autóbusz üzletszabályzat és az autóbuszos helyközi és helyi díjszabás előírásai érvényesek, a vasútvonalra elővételben megváltott menetjegyek az érvényességi idejükön belül felhasználhatók.
A MÁV-csoport felidézte, hogy a Debrecen-Nagykereki vonal a Debrecen-Berettyóújfalu-Biharkeresztes-Nagyvárad vasúti kapcsolat kiépítésekor éled majd újjá az új nyomvonal véglegesítése, a közbeszerzési eljárások, majd a kivitelezés után. A fejlesztésre vonatkozó tervek szerint a nagyberuházás során a 106-os vonal is új nyomvonalat kap, amely Debrecen és Sáránd között, mintegy 11 kilométeres szakaszon párhuzamosan halad majd a létrejövő Debrecen-Nagyvárad vasútvonallal.










































