Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Hamarosan vonattal utazhatunk Berettyóújfalun keresztül Nagyváradra

Cívishír | 2023. 12. 08. | 09:13:49
Miért éppen ezt a vonalat választották, ahol hosszú szakaszon sín sincs – erre kerestük a választ.
Hamarosan vonattal utazhatunk Berettyóújfalun keresztül Nagyváradra
Az utasok is örülnek majd a fejlesztésnek (Fotó: Illusztráció/freepik)
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Régen is volt, a jövőben is lesz közvetlen vasúti összeköttetés Debrecen és Nagyvárad között, és mostanra már tudható, a nem túl távoli jövőben Berettyóújfalu érintésével közlekedhetnek a két nagyváros között vonaton utazók. A 106-as számú, Debrecen–Nagykereki vasútvonal adott Derecskéig, onnan Berettyóújfaluig megépül a majdan 104-es számot viselő vasút, amely csatlakozik a Püspökladány–Biharkeresztes nemrégiben villamosított 101-es vasúti pályájához.

Az Építési és Közlekedési Minisztériumot kereste meg a Cívishír kérdésével, hogy Debrecen és Nagyvárad vasúti összeköttetésének újraélesztésére milyen lehetőségek voltak még, és miért éppen a Berettyóújfalun átvezetőt választották, amelynek ráadásul még Derecske és Újfalu között olyan szakasza is lesz, ahol jelenleg nincs sínpár.

A szaktárca megerősítette értesülésünket, hogy a Debrecen és Nagyvárad közötti vasúti kapcsolatra több tervváltozat is született már korábban. Bihar és Hajdú-Bihar székhelyének vasúti összeköttetése érdekében már 2020-ban elkészítettek egy megvalósíthatósági tanulmányt, amelynek alapvető célja a két város közötti környezetkímélő, kötött pályás közlekedés kialakítása lehetőségeinek vizsgálata volt. Eszerint a legrövidebb a Debrecen–Nagykereki–országhatár–Nagyvárad útvonal, viszont ha Biharkeresztes érintésével vizsgáljuk a két város kapcsolatát, akkor már a Debrecen–Nagykereki–Biharkeresztes–országhatár–Nagyvárad viszonylat hosszabb és műszakilag összetettebb. A Debrecen–Berettyóújfalu–Biharkeresztes–országhatár–Nagyvárad viszonylat rövidebb, mint a Nagykerekit és Biharkeresztest is érintő változat.

A 106-os számú vasútvonal Derecske–Nagykereki szakaszának vonalvezetésén sok olyan pályaív van, ahol a kiépítési (60 kilométer/óra) sebességnél gyorsabb haladás csak nyomvonal-korrekcióval biztosítható, és ez jelentősen drágíthatja a beruházást.

A szakemberek megállapítása szerint a Debrecent Berettyóújfaluval való összekötés a legoptimálisabb nyomvonal az utasforgalom számára a menetrend, az elérhető menetidők és a városok közötti eljutás szempontjából. A minisztérium válaszában fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a berettyóújfalui irány megvalósítása esetén sem kell a vasúti közlekedést felhagyni a Derecske–Nagykereki szakaszon, a két utasforgalmi irány Debrecen és Derecske között közös nyomvonalon haladhat.

A debreceni déli gazdasági övezet infrastrukturális fejlesztése előkészítéséhez és egyes elemek ütemezett megvalósításához szükséges intézkedésekről szóló kormányrendelet alapján elkezdődött a Debrecen–Berettyóújfalu vasútvonal fejlesztésének előkészítése, amelynek eredményeként 2024-ben indulhat meg az engedélyes, majd a kiviteli tervek készítése, az engedélyek megszerzése és a kivitelezési közbeszerzési eljárás lefolytatására alkalmas tenderdokumentáció összeállítása. Mindez közel kétéves folyamat.

CH

Püspökladányból Debrecenbe 160-nal – akár már 2024-ben
A Debrecen és Nyíregyháza közötti vasúti pályaszakaszt is korszerűsítik.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Nemzetgazdasági Minisztérium: 2024-ben 5-6 százalékkal nőhet a reálbér
Tavaly a béremelkedés inkluzív módon valósult meg, hiszen az alacsonyabb keresetűek bére nagyobb ütemben növekedett.
Végre! Elkezdenék a Margit téri uszoda felújítását
Sok a munka. Kiírták a pályázatot.
Földutak kaphatnak aszfaltot Vámospércsen
Várják a kivitelezők jelentkezését.
Munkagépek a Tócóskertben; valamit muszáj lesz kezdeni a leromlott parkolóházzal
Június végére elkészül a szervizút részbeni megújítása.
Egyre több a külföldi vendég Debrecenben
Kijöttek az április adatok.
Támogatott tartalom
Frissíteni kell a városvezetést – Hajrá, Hajdúszoboszló!
Frissíteni kell a városvezetést – Hajrá, Hajdúszoboszló!
FIZETETT POLITIKAI TARTALOM. Kanizsay György Béla, az egyesület polgármesterjelöltje alapjaiban változtatná meg a fürdőváros működését.
Különleges bokrétaavató a debreceni Sensirionnál
Különleges bokrétaavató a debreceni Sensirionnál
A dolgozói létszám megduplázódik a bővítéssel.
Felújítást kell végezni a vízműtelepen
Felújítást kell végezni a vízműtelepen
A födém belső vízszigetelése tönkrement.