Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

106-os vasútvonal: nem megszűnik, megújul

civishir.hu | 2025. 10. 16. | 15:35:36
Pósán László a „mikepércsi agitátoroknak” üzent.
106-os vasútvonal: nem megszűnik, megújul
Debrecen térségében új nyomvonalat alakítanak ki (Fotó: Illusztráció/MÁV)
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A 106-os vasútvonal Debrecen és Nagykereki közötti szakasza nem megszűnik, hanem megújul – mondta a Gázvezeték utcai vasúti átjáró mellett tartott október 16-i sajtótájékoztatón a város alpolgármestere.

Barcsa Lajos hangsúlyozta: a 106-os vasútvonal átépítésének tervezése jelenleg már folyamatban van, és ennek az a célja, hogy Debrecen térségében a jelenlegitől nyugatabbra „tolják” a nyomvonalat, az ugyanis most akadályozza a repülőtér kifutópályájának meghosszabbítását. Ezzel párhuzamosan már zajlik a reptéri fejlesztés, valamint a Debrecen és Nagyvárad közötti közvetlen összeköttetést biztosító 104-es vasútvonal tervezése is.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a 106-os vasútvonal új nyomvonalra kerül a következő években, ezért október 19-től ideiglenesen szünetel a vasúti forgalom Debrecen és Nagykereki között – jelentette be közleményében a MÁV. A pálya elbontása és az új szakasz előkészítése idején vonatpótló autóbuszok szállítják majd az utasokat, amelyek menetrendjét a helyiek igényeihez igazították. 

A 106-os vasútvonal teljes újjászületésére a Debrecen–Nagyvárad közötti nagy sebességű vasúti összeköttetés megépítésével kerülhet sor. A tervek szerint az új, részben 160 km/órás sebességre tervezett pálya Debrecen és Sáránd között mintegy 11 kilométeren párhuzamosan fut majd a fővonal mellett.

A sajtótájékoztatón Pósán László országgyűlési képviselő rosszindulatú, politikai indíttatású, fals információnak nevezte azokat a híreket, amelyeket, ahogy fogalmazott, „a TISZA Párt egyik helyi szigete”, a Mikepércsi Anyák a Környezetért Egyesület terjesztett, azt állítva, hogy „nem lesz vonat, az emberek nem jutnak el a munkahelyükre”. - Ezt ordas nagy hazugság - mondta, hozzátéve, hogy a MÁV-csoport világosság tette: a vonatpótló buszoknak köszönhetően a menetidőben jelentős javulás várható. 

Hozzátette: szintén hazugság, hogy a 106-os új nyomvonala magántulajdonú ingatlanokon keresztül épül meg, utalva azokra a hírekre, amelyek szerint Szepesen a sínek családi házak telkét is érintenék. 

Pósán László arra a korábban az országos sajtóban megjelent kritikára reagálva, miszerint miért nem indultak már el korábban a tervezett vasúti fejlesztések, elsősorban a TISZA Pártot nevezte meg felelősnek. 

„A magyar államnak a közlekedésfejlesztéshez benyújtott, uniós forrásokra támaszkodó pályázatait a TISZA Párt akadályozta meg, nem is kicsit, hanem nagyon” – fogalmazott a honatya, aki arra szólította fel a „mikepércsi agitátorokat”, hogy fejezzék be a hergelést, hangulatkeltést.

További híreink