Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Miért nincs DKV-sztrájk?

| 2010. 01. 15. | 12:01:07
Debrecen – Debrecenben azért nincs sztrájk a közlekedési vállalatnál, mert kiderülne, hogy nem áll meg az élet, ergo a fél állományt le kéne építeni. Itt hamarabb lesz árvíz, mint DKV-sztrájk.
Miért nincs DKV-sztrájk?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy megélnék egy komoly sztrájkot, mondjuk közlekedésit, és szigorúan „vidékit”, debrecenit, hogy érezzem testileg is! Milyen újságíró az, aki csak a tévében látott sztrájkot? Tudom, szakmai önzés, de akkor is!

Mintha a DKV-nál letenné a munkát Béla, a sofőr szomszéd, meg a többiek is, és nem járna villamos se! Vagy a tisztviselők húznák le a rolót az Új Városházán. Ahová egyszer betértem halaszthatatlannak hitt ügyben, és mackónadrágos asszonyokat vagy vénkisasszonyokat – nem volt ráírva a homlokukra – találtam az emeleten, az akárhányas szobában. Kérdeztem, hogy sztrájk van? Amikor már reménykedni kezdtem, felvilágosítottak: köztisztviselő napot ülnek, és kirándulni megy a hivatal. Ki a szabadba, virágot szedni, testületileg. Kedden! Akkor hirtelen átfutott az agyamon: pályát tévesztettem! Egyébként valami házi vegyessel alapoztak, ha nem csalt a szimatom. 

Szóval kíváncsi lennék arra, hogy mi lenne Debrecennel, ha a tömegközlekedésiek nálunk is bevágnák a morcost, mert a köztisztviselőkre ugyebár nem lehet számítani. Ők a felső tízezer alatti kétszázezer, nekik már majdnem jó az élet. A „szegény” vasutasok próbálkoznak, de az kevés. Vonattal már csak a megszállottak utaznak, és ők sem pont aznap. A komoly sztrájkot Debrecenben az jelentené, ha nem járna a legendás 31-es. Az újkertiek 15 perc buszozás helyett 20 perces sétára kényszerülnének. Képzeljék csak! Ami sok, az sok, emberek!

Bár, ha jobban belegondolok, Debrecenben azért nincs BKV-shoz hasonló DKV-s sztrájk, mert kiderülne, hogy nem áll meg az élet, ergo a fél állományt le kéne építeni. Egy átlagos debreceni 72 és fél métert gyalogol, felül a buszra, megy vele négy megállónyit, leszáll, majd sétál még 114 métert a munkahelyig/iskoláig. Erre mondta Béla, a buszsofőr szomszéd: „Ez igaz, de oda-vissza!”

Tovább gondolva a problémát: aki a Nagytemplom másfél kilométeres körzetében él – szerény becslésem szerint úgy 120 ezer a 200 ezerből –, és busszal/villamossal/trolival támadja meg a centrumot, az nagyon öreg, esetleg mozgáskorlátozott, a többsége pedig hiperlusta. Igen ám, de a helyzet változik! Amikor mind többen és többen kapnak rá a gyaloglás, a biciklizés nyújtotta ingyenes élvezetekre, és még a DKV-bérlet ára is megmarad sörre, fagyira, nőre, akkor beüt a krach a közlekedési vállalatnál, mert nem futja majd gázolajra a szép új Volvókba, és menni kell koldulni a Városházára. Egy nem túl logikusan kidolgozott tarifarendszer már bedőlt ugyebár, vagy legalábbis nem hozta a tervet, ha jól emlékszem.

Három év alatt legalább a triplájára nőtt a bringások száma, és ez még a kezdet! Annyira optimista vagyok, mint egy kezdő MLM-katona a hálózat alján, aki már szinte a kezében érzi a Z4-es BMW kulcsát. Nyugaton nem ciki öltönyben biciklizni, 10 év múlva itt sem lesz az. Egy esetleges DKV-sztrájk, még ha sikerre is jutna, hosszútávon nem lenne üdvözítő financiális szempontból, mert biciklire ültetné, gyaloglásra bírná az embereket, és mi van, ha bejön nekik? Ez jelentős kockázati tényező. Hamarabb lesz itt árvíz, mint DKV-sztrájk!

Cs. Bereczki Attila

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Amikor majdnem kirobbant a harmadik világháború
Amikor majdnem kirobbant a harmadik világháború
Pedig csak ájulásig itta magát az atomtengeralattjáró legénysége.
A keleti rangadó elé: mi lesz veled, DVSC?
A keleti rangadó elé: mi lesz veled, DVSC?
Még annál is nehezebb helyzetben a debreceni gárda, mint ahogy az a tabellán látszik.
„Elfradisodott” a DVSC, és ez sokaknak nem tetszik a cívisvárosban
„Elfradisodott” a DVSC, és ez sokaknak nem tetszik a cívisvárosban
A debreceniek mindössze három magyarral álltak fel Kisvárdán.
Akkumulátorgyár: egybites kommunikációs harc zajlik. Mutatjuk!
Akkumulátorgyár: egybites kommunikációs harc zajlik. Mutatjuk!
A debreceni CATL-beruházás lebutított országos politikai üggyé vált.
Fauda: Európára is átterjed a káosz
Fauda: Európára is átterjed a káosz
Ilyen jót Hollywoodban nem tudnának csinálni.
Harry & Meghan: ráhúzzák a rasszista bélyeget az angolokra
Harry & Meghan: ráhúzzák a rasszista bélyeget az angolokra
A Netflix dokumentumfilmjében soha nem látott képeket kapunk a magánarchívumból.
Cristiano Ronaldo egójának kell túlélnie ezt a fricskát
Cristiano Ronaldo egójának kell túlélnie ezt a fricskát
Nélküle is van portugál válogatott, nem is akármilyen.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Jó hír készülődik a lakóparkfejlesztőnek
Jó hír készülődik a lakóparkfejlesztőnek
Nagyobb beépítéshez járulhat hozzá a debreceni közgyűlés.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Újabb kör a debreceni zsidó idősotthon ügyében
Újabb kör a debreceni zsidó idősotthon ügyében
Ingyenes hasznosítás helyett ingyenes tulajdonba adásról van szó.
Gazdaság
Újra virágkorukat élik a panelek
155 millióért kínálják a legdrágább lakást.
A DK visszaállítaná a nyugdíjak svájci indexálását
A párt a 150 ezer forint alatti nyugdíjakat 50 százalékkal megemelné.
Kifizetetlen török számlák Debrecenben
Végrehajtást kezdeményezett egy helyi vállalkozás a BMW és a CATL gyárát is építő Synergy ellen.
5,5 milliárdból korszerűsítették az egyetem két épületét
Akár 30-60 százalékos energiamegtakarítás is elérhető – közölte a debreceni kancellár.
Debrecenben is luxus lett a temetkezés
A végső búcsú ára az egekben.
Támogatott tartalom
Emlékparkot avattak Hajdúszoboszlón
Emlékparkot avattak Hajdúszoboszlón
A emlékülésen a hévizek atyjára emlékeztek.
Találd meg a jövőd a Debreceni Szakképzési Centrumnál!
Találd meg a jövőd a Debreceni Szakképzési Centrumnál!
Válassz technikumot vagy szakképző iskolát – tanulj szakmát, építs jövőt!
Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre
Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre
A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra.
Hirdetés
Hirdetés