Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A DKV miatt egyre többen elpártolnak majd a tömegközlekedéstől

| 2010. 07. 02. | 12:15:35
Debrecen – Komoly kritikával illette a DERKE a DKV csütörtökön nyilvánosságra került változásait: egy lépés előre, kettő vissza- mondják. Többek között a józsaiak a nagy vesztesek.
A DKV miatt egyre többen elpártolnak majd a tömegközlekedéstől
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Jónás Zoltán, a DERKE elnöke pénteken tartott sajtótájékoztatóján elmondta: a járatritkítás révén a DKV járatai 7,5 százalékkal kevesebb kilométert fognak megtenni évente, ám a megnövekvő utazási időt és a zsúfoltságot az utasok fogják megérezni. Pozitív változás a Júlia-telep javuló kapcsolata a belvárossal, ám sokkal többen járnak rosszul. A Böszörményi út és vonzáskörzetében élők nem tudnak majd átszállás nélkül eljutni a központba, a józsai buszok csak a Segner térig közlekednének. A DERKE (Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület) több olyan alternatívát is kidolgozott, melyek a Böszörményi út és a belváros közvetlen kapcsolatának megtartását és a Dobozi lakótelep trolibusszal való kiszolgálását is lehetővé teszik. A javaslatuk szerint két lehetséges útvonaltervet kínálnak:
1. változat: Pesti utca – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Burgundia utca – Rákóczi utca – Hunyadi János utca – Mester utca, 2. változat: Nyugati utca – Széchenyi utca – Piac utca – Miklós utca – Külsővásártér – Nyugati utca.  
 
Problémák a bérlettel

Abszolút visszafejlődésként értékelik a rugalmas 30 napos bérletrendszer eltörlését, különösen problémásnak tartják a júliusban vásárolt bérletek érvényességével kapcsolatos rendelkezéseket. Jónás Zoltán szerint a DKV azzal indokolta ezt a lépést, hogy 8 százalékkal kevesebb bérletet adtak el, míg a DERKE szerint ennek oka a kevesebb utas.
Komoly pozitívum a kiegészítő bérlet bevezetése, ám felhívják a figyelmet az itt jelentkező problémákra. Nagyon fontos lenne, hogy a kiegészítő bérletet a vasúti bérletet használók is megvehessék. (A DKV tájékoztatása szerint már keresik a megoldást.) További probléma, és a debreceni utasok ellenérzést válthatja ki, hogy csak a távolsági utazást használók számára lesz lehetőség külön villamos-troli és külön autóbusz bérlet váltására, míg a csak helyi utazást használók számára nem. Szintén vitatható helyzetet idéz elő, hogy az 5 kilométeres helyközi és a kiegészítő helyi diákbérlet együttesen olcsóbb, mint a csak helyi diákbérlet.

CzA

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Úgy tűnik, ismét jégeső verheti el Debrecent
Úgy tűnik, ismét jégeső verheti el Debrecent
Felhőszakadásra kell számítani.
Hirdetés
Hirdetés
Szakképzés: Ladányban éppen úgy, mint Debrecenben
Szakképzés: Ladányban éppen úgy, mint Debrecenben
A legkorszerűbb technikával, technológiával ismerkedhetnek a szakmát tanulók.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Nemzetgazdasági Minisztérium: 2024-ben 5-6 százalékkal nőhet a reálbér
Tavaly a béremelkedés inkluzív módon valósult meg, hiszen az alacsonyabb keresetűek bére nagyobb ütemben növekedett.
Végre! Elkezdenék a Margit téri uszoda felújítását
Sok a munka. Kiírták a pályázatot.
Földutak kaphatnak aszfaltot Vámospércsen
Várják a kivitelezők jelentkezését.
Munkagépek a Tócóskertben; valamit muszáj lesz kezdeni a leromlott parkolóházzal
Június végére elkészül a szervizút részbeni megújítása.
Egyre több a külföldi vendég Debrecenben
Kijöttek az április adatok.
Támogatott tartalom
Frissíteni kell a városvezetést – Hajrá, Hajdúszoboszló!
Frissíteni kell a városvezetést – Hajrá, Hajdúszoboszló!
FIZETETT POLITIKAI TARTALOM. Kanizsay György Béla, az egyesület polgármesterjelöltje alapjaiban változtatná meg a fürdőváros működését.
Különleges bokrétaavató a debreceni Sensirionnál
Különleges bokrétaavató a debreceni Sensirionnál
A dolgozói létszám megduplázódik a bővítéssel.
Felújítást kell végezni a vízműtelepen
Felújítást kell végezni a vízműtelepen
A födém belső vízszigetelése tönkrement.